Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення (слухання) щодо реорганізації, ліквідації, перепрофілювання (зміни типу) закладів освіти Городоцької міської ради Львівської області
Найменування організатора громадського обговорення (слухань): Городоцька міська радаЛьвівської області.
Проблемне питання: ознайомлення жителів Городоцької міської територіальної громади з питанням щодо реорганізації, ліквідації перепрофілювання закладів загальної середньої освіти.
Соціальні групи населення на які поширюватиметься дія прийнятого рішення:жителі Городоцької територіальної громади.
Запрошуємо вас долучитися до громадського обговорення проєктів рішень про реорганізацію Бартатівського навчально-виховного комплексуІ-ІІ ступенів «заклад загальної середньої освіти – заклад дошкільної освіти» Городоцької міської ради Львівської області у Бартатівськийнавчально-виховний комплекс І ступеня«заклад загальної середньої освіти – заклад дошкільної освіти» Городоцької міської ради Львівської області та про припинення діяльності Шоломиницького закладу загальної середньої освіти І ступеня Городоцької міської ради Львівської області шляхом ліквідації з31.08.2026р.
Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26, статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»:
- «Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності приймає його засновник (засновники)».
- «Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та /або суспільства».
- «Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають міські, сільські, селищні ради».
- «Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення».
Відповідно до Конституції України (стаття 143):
«Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції».
Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (стаття 26):
«Реорганізація, перепрофілювання, або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради».
Закону України «Про повну загальну середню освіту» ( ст. 32).
«Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник».
Закону України «Про освіту»: (стаття 25):
«Засновник закладу освіти зобов’язаний: у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти».
Головне у закладі освіти – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування у колективі однолітків, формувати лідерські якості, інтелектуальні, творчі , спортивні здібності тощо. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі у дітей є мотивація до кращих результатів у навчанні.
Період реформ, розпочатий державою, поставив питання реорганізації та закриття шкіл у сільській місцевості. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі. З кожним роком кількість учнів в українських школах скорочується, тому й не дивно, що чимало закладів освіти стали напівпорожніми.
Iruna lopatnyuk, [13.05.2025 13:45]
Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.
Враховуючи вищевказані положення, оптимальне функціонування мережі закладів загальної середньої освіти громади повинно виходити з об’єктивно існуючого запиту на освітні послуги.
Тому перед місцевою владою постає питання раціонального розподілу освітньої субвенції та утримання закладів освіти (оплату за енергоносії, зарплату технічному персоналу громада платить із власного бюджету) та переведення дітей до більших шкіл для забезпечення кращих умов навчання завдяки вивільненим коштам.
5 березня 2024 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України №245 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №6 і від 27 грудня 2017 року №1088», відповідно до цієї постанови Формула розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами та Порядок і умови надання освітньої субвенції з Державного бюджету місцевим бюджетам викладено у новій редакції.
8 березня 2024 року видано розпорядження Кабінету Міністрів України №211 –р «Про перерозподіл обсягу освітньої субвенції з Державного бюджету місцевим бюджетам у 2024 році», відповідно до якого виправлено неточності допущені при розподілі освітньої субвенції на 2024 рік.
За рахунок освітньої субвенції не здійснюється фінансування закладів загальної середньої освіти (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становлять:
- з 1 вересня 2025 року – менше 45 осіб;
- з 1 вересня 2026 року – менше 60 осіб.
На жаль, з кожним роком у нашій громаді, як і в Україні, знижується народжуваність, відповідно, зменшується кількість учнів, особливо старшої школи. У той же час, саме наповнюваність класів є основною складовою розрахунку освітньої субвенції, яка визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і, яка передбачена, виключно на заробітну плату педагогічних працівників.
Проаналізувавши перспективну мережу, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу, Керуючись рішенням виконавчого комітету Городоцької міської ради Львівської області від 24.01.2023 №3 «Про затвердження Проекту дорожньої карти мережі закладів загальної середньої освіти Городоцької міської ради», виносимо на громадське обговорення питання щодо реорганізації закладів освіти (проект рішення додається).
Окремо зазначаємо, що довіз учнів зазначених вище закладів освіти буде забезпечено плановими перевезеннями спеціалізованим транспортом, згідно визначених маршрутів.
Формат проведення громадського обговорення
Громадське обговорення щодо реорганізації, ліквідації, перепрофілювання (зміни типу) закладів освіти Городоцької міської ради Львівської області проводитиметься: - в онлайн режимі шляхом направлення звернень та пропозицій щодо питання громадського обговорення в електронному вигляді на електронну пошту gorodokgum@gmail.com або у письмовому вигляді за допомогою поштового зв’язку на юридичну адресу: 81500, Львівська обл., Львівський р-н, м.Городок, вул. Джерельна, 16;
- в офлайн режимі шляхом організації громадського обговорення в приміщеннях шкіл за адресою:
с.Бартатів, вул. вул. Шкільна, 70 – 16 травня 2025року о 17:00 год.
с.Шоломиничі, вул. Берегова, 2 – 16 травня 2025 року о 15:00 год. - шляхом залишення звернень та пропозицій у скриньках, розміщених на території відповідних старостинських округів.
Для участі в обговоренні запрошуються усі жителі сільської місцевості Городоцької міської територіальної громади .
Місцезнаходження, адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питань, що винесено на громадське обговорення : 81500, Львівська обл., Львівський р-н, м.Городок, вул. Джерельна, 16, gorodokgum@gmail.com, тел.30-462
Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення: Яскевич Ігор Антонович – керівник гуманітарного управління Городоцької міської ради Львівської області.